Review spel; 21st century skills
Ze maken bij het spel gebruik van de 7 kernkwaliteiten (zie cirkel).
Woordweb 7 kernkwaliteiten
We zijn begonnen met het maken van een woordweb waarin we de 1 van de 7 kernkwaliteiten moesten samenvatten en omschrijven.
Doordat je zelf de kaartjes moest samenvatten, onthield je beter wat de inhoud was. Het blad werd doorgeschoven naar andere groepjes. Hierdoor kreeg je steeds een ander kaartje voor je en kon je gelijk zien wat anderen erop hadden geschreven. Dit was een effectieve manier om de 7 … te leren kennen. Minder positief vond ik dat we maar 2 kernkwaliteiten mochten invullen. De rest werd verteld door andere groepjes. Doordat ik veel moest luisteren, heb ik het minder goed onthouden.
Om een goed beeld te krijgen van het leren in de 21e eeuw hebben we dit Filmpje bekeken!
We zijn begonnen met het maken van een woordweb waarin we de 1 van de 7 kernkwaliteiten moesten samenvatten en omschrijven.
Doordat je zelf de kaartjes moest samenvatten, onthield je beter wat de inhoud was. Het blad werd doorgeschoven naar andere groepjes. Hierdoor kreeg je steeds een ander kaartje voor je en kon je gelijk zien wat anderen erop hadden geschreven. Dit was een effectieve manier om de 7 … te leren kennen. Minder positief vond ik dat we maar 2 kernkwaliteiten mochten invullen. De rest werd verteld door andere groepjes. Doordat ik veel moest luisteren, heb ik het minder goed onthouden.
Om een goed beeld te krijgen van het leren in de 21e eeuw hebben we dit Filmpje bekeken!
Mentimeter test
Vervolgens hebben we een deel van de test met de mentimeter gedaan. We moesten hierbij allemaal eenzelfde vraag beantwoorden. Je kon dan op het digibord zien hoeveel % van de klas hetzelfde had geantwoord.
Vervolgens hebben we een deel van de test met de mentimeter gedaan. We moesten hierbij allemaal eenzelfde vraag beantwoorden. Je kon dan op het digibord zien hoeveel % van de klas hetzelfde had geantwoord.
·
Er ontstonden leuke
discussies na een vraag,
·
Duidelijke meningen
kwamen naar voren,
·
Leuke manier van vragen
beantwoorden (ook voor in het basisonderwijs),
·
Sommige vragen waren moeilijk
geformuleerd (vooral om 4 uur ’s middags),
·
De vragen moeten besproken
worden omdat ze anders worden geinterpreteerd, dit kost veel tijd. Beter de
test niet helemaal achter elkaar maken. 10 vragen zijn voldoende.
Het was een erg leuke, maar ook zinvolle opdracht. Doordat het een creatieve manier van orienteren is, kom je op veel nieuwe inzichten wat een leerkracht in deze tijd (& de toekomst) nodig heeft om een goede leeromgeving te creeeren!
In onze leerkracht “Robo-bob” vind je het antwoord!
Ten slotte hebben we met behulp van de 7 kernkwaliteiten een eigen visie op onderwijs moeten creeeren. Omdat ik (& de andere leden van mijn adviesbureau) gespecialiseerd zijn in het Jonge kind, hebben wij ons hierbij gericht op deze doelgroep.
Dit was een goede verwerkingsopdracht.
We hebben alle positieve factoren wat we in het spel geleerd hebben,
samengevat en hieruit ontstond onze visie op goed onderwijs van de 21e eeuw!
Onder andere door dit spel, hebben ik & mijn collega’s een goede visie voor de kleintjes onder ons kunnen vormen! Het resultaat is dan ook te zien op de foto.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten